Slučování dvou odlišných brněnských škol

Dvě fungujicí školy. Dva diametrálně odlišné programy. Jak je sloučit dohromady? A hlavně proč? Má-li ke sloučení nějakých škol (nebo i jiných institucí) dojít, měly by s tím souhlasit. Bez toho je totiž vždy zásadně ohrožené fungování. V tomto případě to na oboustranný souhlas nevypadá. Pokud je argumentem ke sloučení fakt, že se budova jedné ze škol má někomu třetímu vracet, jsou zde zarážející dvě věci. Za prvé se o takové „hrozbě“ muselo vědět mnohem dřív a možná se s ní i počítalo, nicméně asi jen v některých kruzích a nikoliv ve všech, kterých se se tato změna bezprostředně týká a druhá věc je snad ještě zásadnější. Pokud úřady věděly, že taková situace zřejmě nastane, měly podniknout kroky k nalezení náhradního řešení pro fungovaní školy – nejen na papíře! Akt sloučení tak vypadá jako nejjednodušší řešení provedené od stolu. Ale specifika vzdělávacích praxí a praktický chod rozdílných škol jakoby byly přehlížené. Nepodstatné. Skoro se chce říct, vždyť o co jde? Základní škola je přece jenom základní škola, v čem by měl být problém, v čem by měl být rozdíl…?

Uvidíme, jak se bude situace v tomto konkrétním případě vyvíjet a jaké budou další informace. A dodejme, že je v zájmu kraje i města, aby nabízely pestrou a diferencovanou nabídku základních, ale i středních škol. Nejjednodušší a úřednická řešení k takovému stavu většinou nijak nepřispívají. V tomto smyslu je důležité přemýšlet i při tvorbě koncepčních vzdělávacích dokumentů JMK. Tabulky a statistiky totiž nikdy neobsahují všechny informace. A často ani ty nejdůležitější.
https://magazin.cz/…/12460-nepochopitelne-slucovani-dvou-br…
Rozhořčení rodiče i zmatení učitelé strachující se o budoucnost svoji i celé školy. Kdo stojí za absurdním návrhem sloučit dvě zcela odlišné brněnské školy s rozdílným školním vzdělávacím programem (ŠVP)?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *